Taxaties

Taxaties 

Een taxatie kan noodzakelijk zijn voor o.a.:

  • verkrijging hypothecaire geldlening, bij aankoop of verbouwing
  • successie (belastingzaken)
  • boedelscheiding
  • aan- of verkoop van uw woning

In een taxatierapport wordt, afhankelijk van het doel waarvoor het bestemd is, rekening gehouden met alle zaken die voor het waardeoordeel van belang zijn, zoals bijvoorbeeld de onderhandse vrije verkoopwaarde of executiewaarde.

Een taxatierapport van Vreeman Makelaars wordt door alle banken en verzekeraars geaccepteerd. Zij is als onafhankelijk makelaar deskundig op dit terrein. Bij een aanvraag zullen wij contact met U opnemen voor een prijsafspraak en het noteren van eventuele ontbrekende relevante gegevens.

Zoekopdracht voor aankoop

Als U de aankoop van een woning door ons wilt laten verzorgen, bespaart U uzelf niet alleen de kopzorgen, maar bent U er zeker van dat geen belangrijke zaken over het hoofd worden gezien. Het is ons vak deze voor U zo belangrijke beslissing, niet in een nachtmerrie te laten eindigen. De courtage wordt door U gemakkelijk "terugverdiend" omdat wij de markt en de concrete prijs voor de woning van uw dromen op juiste en objectieve waarde kunnen inschatten. 

De werkzaamheden omvatten o.a.:

  • opname in ons zoekersbestand en dat van ons landelijk werkende uitwisselingssysteem met ca. 800 makelaars van de VBO.
  • het regelmatig (per post,fax,telefoon of SMS) toezenden van informatie over het specifieke aanbod, toegesneden op uw woonwensen. Het eigen aanbod en dat van collega makelaars in deze regio wordt hierbij geraadpleegd.
  • het beoordelen van de aankoopwaarde van de woning (of bedrijfsobject)
  • het verstrekken van adviezen om tot aankoop van de woning te komen, alsmede het voeren van de onderhandelingen namens U met de verkopende partij.
  • verdere afwikkeling van de aankoop zoals o.a. beoordelen van de koopovereenkomst, onderzoeken bestemmingsplan, milieuzaken en bouwkundige (onderhouds-)staat.
  • ondersteuning van uw belangen, van eerste bezichtiging tot de feitelijke en juridische levering.

Verkoopopdracht
Als U de verkoop van uw woning door ons wilt laten verzorgen, nemen wij alle werkzaamheden voor U uit handen. Dus geen onverwachte bezoekers aan de deur en geen vragen waarop U wellicht de verkeerde antwoorden geeft. Uw woning wordt professioneel gepresenteerd en zo snel mogelijk voor de juiste prijs verkocht.

De werkzaamheden omvatten o.a.:

  • publiciteit onder ons zoekersbestand en dat van collega's via het landelijk werkend uitwisselingssysteem 
  • maken van een fraaie verkoopbrochure met foto's, plattegronden en kadastrale gegevens 
  • het plaatsen van een "te koop" bord of poster (in overleg met U) 
  • verzorgen van advertenties in de verschillende media
  • presentatie op onze eigen internetsite en die van onze VBO organisatie
  • een opvallende raampresentatie

Naast deze publicitaire zaken kunt U rekenen op advies en ondersteuning inzake:

  • onderzoek naar bestemmingsplan, bouwkundige (onderzoeks-)staat, milieuzaken
  • begeleiding van potentiële kopers d.m.v. bezichtigingen 
  • onderhandelen over de prijs en daarbij U van advies dienen
  • opstellen van de koopakte en het bespreken hiervan met partijen
  • begeleiding tot en met de feitelijke en juridische overdracht bij notaris

De courtage voor zowel de aankoop- als verkoopopdracht wordt in overleg met U vastgesteld. Van belang is het vertrouwen dat U hebt om een opdracht aan ons in handen te geven. De courtage alléén is ons inziens niet het belangrijkste. Een complete persoonlijke dienstverlening met tevreden partijen wél! 

Bel gerust voor een vrijblijvende afspraak.


Ik wil een afspraak

 

Uitgelicht

Recent bekeken